未だに終わりが見えない新型コロナウイルス流行の最中にあって、この国の働き方も予期せぬ形で変わりつつあります。テレワークの導入がかつてなく広がり、ワークスタイルの変化を実感している方も多いのではないでしょうか。しかし急なテレワーク勤務への転換は、チームコミュニケーションの難しさという課題も浮かび上がらせています。
急増するテレワーク、一方で課題も
新型コロナウイルス流行やそれに伴う緊急事態宣言により、テレワークは急激な広がりを見せています。アイティメディア株式会社が3月中旬に行った調査によれば、現在テレワークを実施している企業は64%にも上り、去年の3倍以上に(※1)。また読売新聞の報道によると、テレワーク増加で昼過ぎのインターネット通信量が約6割増加したプロバイダもあるといいます(※2)。
こうしたテレワーク導入の流れを歓迎する声の一方、対面でのやり取りやミーティングがなくなったことによるチームコミュニケーションの難しさに戸惑う声も目立ってきました。
テレワークのチームコミュニケーションをスムーズにするOffice 365
そこで今、テレワークでのコミュニケーションをスムーズにするツールとして注目されているのが、MicrosoftのOffice 365です。Office 365はクラウドベースのオフィススイートで、テレワーク導入の際の定番サービスとして人気を集めています。
Office 365には、テレワークにおけるチームコミュニケーションをもっと簡単に、もっと効率的にする以下のようなアプリケーションが揃っています。
・Microsoft Teams – ビジネスチャット、音声通話、ビデオ会議などの機能がひとつに。高いセキュリティレベルで安心。
・Skype for Business – PCでもスマートフォンでも、楽々ビデオ通話。シンプルな使いやすさも魅力。
・Yammer – 社内会議や業務トレーニングのオンライン開催もできる、万能の社内SNSサービス
・Exchange – いつものビジネスメールをテレワークでも
テレワークの業務効率化にも最適
Office 365には他にも、テレワークでの業務をストレスなく効率的なものにする便利なソフトウェアが満載。テレワークのあらゆる課題を一挙に解決する総合ソリューションとして最適です。
・OneDrive for Business – 1TBの大容量クラウドストレージで、ファイルのやり取りを簡単に
・Word、Excel、PowerPoint – テレワークでも最新版のOffice製品を利用可能
・Microsoft Planner – タスクとチーム作業を簡単管理で、業務効率アップ
使えるねっとなら充実サポート
使えるねっとは、Microsoftの公式リセラーとしてOffice 365サービスの提供を行っています。使えるねっとからOffice 365をご契約いただくことで、当社のOffice 365スペシャリストによる最高水準の万全サポートを受けられるようになるため、テレワーク導入が初めての場合でも安心です。テレワークでのチームコミュニケーションの問題に悩まれている経営者、ご担当者の方は、ぜひお気軽にお問い合わせください!
Office 365の詳細はこちら
お問い合わせ
【お知らせ】
現在使えるねっとでは、緊急事態宣言を受けたテレワーク支援の一環として、クラウドストレージサービス「使えるファイル箱」の無償提供(6月末まで)を行っています。詳しくは以下のページをご覧ください。
使えるねっと、緊急事態宣言に伴うテレワーク特別キャンペーンを開始
参考文献
※1:新型コロナでテレワーク導入企業は3倍以上に増加も「業務効率上がった」は少数派 成功のカギは? – ITmediaビジネスオンライン
※2:テレワーク利用でネット通信量急増、特に目立つ時間帯は「昼過ぎ」
In this seemingly never-ending Coronavirus epidemic, the ways people work in this country are changing in unexpected ways. It is obvious that remote work is expanding more than ever, and many people are seeing a shift in their work styles. However, this sudden transition to remote work also creates news challenges of overcoming difficulties in team communication.
Remote work is increasing rapid – but not without challenges
Due to the Coronavirus epidemic and the subsequent declaration of emergency, remote work is rapidly increasing. According to a survey conducted by ITmedia Inc. in mid-March, 64% of companies are currently implementing remote work, more than three times more than last year. As reported in the Yomiuri Shimbun newspaper, some internet service providers have seen an increase in their internet traffic in the afternoons by approximately 60% due to remote work.
While there are many voices welcoming the introduction of remote work, there are some who are confused by the difficulties of team communication due to the lack of face-to-face communication and meetings.
Smooth remote work teamwork with Office 365
Currently, Microsoft’s Office 365 is attracting attention as a tool that facilitates smooth communication in remote work situations, and its cloud-based office suite is growing in popularity.
Office 365 includes the following applications that are perfect for creating easy and efficient remote work team communication:
・Microsoft Teams – Business chat, voice calls, video conferencing, and more. Safe with a high-security level.
・Skype for Business – Conduct video calls on PC or smartphone. Simple and easy to use.
・Yammer – A versatile in-house SNS service for in-house meetings and online business training.
・Exchange – Access business email for remote work.
Perfect for improving remote work efficiency
Office 365 is packed with other useful software design to create a stress-free and efficient remote work environment. It is an ideal solution that immediately solves all remote work issues.
・OneDrive for Business – One terabyte of cloud storage allows for easy file exchange.
・Word, Excel, and PowerPoint – The latest Office products for efficient remote work.
・Microsoft Planner – Easy task management and teamwork to improve work productivity.
Full support from Tsukaeru
Tsukaeru offers Office 365 services as an official reseller of Microsoft products. A subscription to Tsukaeru Office 365 provides the highest level of support from our Office 365 specialists. If you are a business owner or a manager who is experiencing difficulties with remote work team communication, please contact us to find out how Tsukaeru can help you!
Learn more about Office 365.
Contact Tsukaeru.
[Notice]
Currently, Tsukaeru is offering the cloud storage service, “Tsukaeru Filebako,” free of charge (until the end of June) in support of those conducting remote work in response to the declaration of emergency. For further information, please contact us.
新型コロナウイルスの影響が全世界に広がり、日本でも連日多くの感染者が出るなどする中、企業にとってテレワークの重要性が高まっています。首都圏ではかねてから東京オリンピック開催時の混雑対策としてテレワークが推進されてきましたが、新型コロナウイルスによってその緊急性は一気に上昇。今後都内での感染がさらに広がれば、通勤を前提とした通常のビジネス活動が著しく制限される恐れもあります。
とは言え、テレワークを始めるには、そのための環境整備が必要です。そこで、”すぐ、簡単に、低コストで”テレワーク環境を整えることができる「使えるねっと」のクラウドソリューションをおすすめします。
テレワークでのファイルのやり取りに便利な「使えるファイル箱」
テレワークで業務をスムーズに行うには、まずオフィス外でもファイルのやり取りを手軽にできる方法を確立することが大切です。使えるねっとの「使えるファイル箱」は、テレワーク時のファイル共有やチーム作業にぴったりのクラウドストレージ。シンプルなインターフェイスと使い慣れたフォルダ構造が特徴なので、誰でもトレーニング不要ですぐ使い始められるという利点があります。アップロードしたファイルにはデバイスを問わず、スマートフォンアプリからでもアクセス可能です。
「使えるファイル箱」の詳細はこちら
シンプルで安全なテレワーク環境をすぐに構築できる「使えるどこでもオフィス」
テレワークできる環境を簡単かつ総合的に整備したいなら、仮想技術を利用したテレワークソリューション「使えるどこでもオフィス」がベスト。自社のオフィス環境を、複雑な設定などすることなくそのまま数時間でテレワーク用に構築できます。自社のすべてのアプリやデータに好きな場所からアクセスできるようになるため、「使えるどこでもオフィス」を導入しておけば、いつでも必要なときにすぐテレワーク勤務へ切り替えることが可能に。Windowsパソコンはもちろん、Mac、Android、iPhone、iPadにも対応しています。
「使えるどこでもオフィス」の詳細はこちら
Microsoftのアプリケーションがクラウドで使える「Office 365」
Exchangeメール、ビジネス用Skype、OneDriveといったテレワークに最適なMicrosoftクラウド製品に加え、おなじみのWord、SharePoint、PowerPoint、Outlookといったソフトウェアをクラウドで使えるようになるのが「Office 365」です。Microsoft公式リセラーの使えるねっとからOffice 365を申し込めば、「Office 365プロテクション(Office 365データのクラウドバックアップサービス)」など他の使えるねっとサービスとの連携が楽々。使えるねっとの経験豊富なOffice365スペシャリストによる充実の高水準サポートも受けられます。
「Office 365」の詳細はこちら
「Office 365プロテクション」の詳細はこちら
テレワーク導入のコンサル料が今なら無料!
ここまでご紹介してきたように、使えるねっとのクラウドサービスは、テレワークを簡単に実現する便利な統合型ソリューションとして活用できます。また使えるねっとではテレワーク導入のコンサルティングも行っており、なんと今なら通常10万円のコンサル料が無料に(5月末まで)!皆様のテレワーク導入を全力でサポートさせていただきます。少しでも気になる方は、ぜひお気軽にお問い合わせください。
お問い合わせはこちら
無料電話窓口:0120-961-166
携帯電話から:03-4590-8198
As the effects of the new coronavirus spread around the world and the number of infected people in Japan rises every day, the importance of remote work for businesses is increasing. Previously promoted in the Tokyo metropolitan area as a countermeasure for congestion related to the Tokyo Olympics, the coronavirus situation makes it even more important now. If the number of cases in Tokyo continues to increase, normal business activities based on commuting may be severely restricted.
However, before starting remote work, it is necessary to prepare the right environment for everyone involved. For that reason, we recommend the Tsukaeru cloud solution for quickly and easily setting up a remote work environment at a low cost.
Tsukaeru Filebako for convenient file sharing
In order to smoothly implement remote work, it is important to first establish a method for easily exchanging files outside the office. Tsukaeru Filebako is a cloud storage service that is perfect for file sharing and teamwork. Featuring a simple interface and familiar folder structure, anyone can start using it without training. Uploaded files can be accessed from any device using the smartphone app.
Click here for details on Tsukearu Filebako
Tsukaeru’s Dokodemo Office for a simple and safe remote work environment
For a simple and comprehensive remote work environment, the best solution uses virtual technology. With Tsukaeru Dokodemo Office, an office environment can be built in a matter of hours without any complication, and all company apps and data can be accessed from anywhere, allowing the switch to remote work whenever necessary. Not only are Windows PCs supported, but all Apple MacOS, iOS and Android OS as well.
Click here for details on Tsukaeru Dokodemo Office
Office 365 for using Microsoft Office cloud applications
In addition to Microsoft cloud products ideal for remote work, such as Exchange Mail, Skype for Business, OneDrive, etc., Tsukaeru Office allows the use of familiar software such as Word, SharePoint, PowerPoint, and Outlook in the cloud. With Office 365 from a Microsoft official reseller, it is easy to connect with other available net services such as Tsukaeru Office 365 Protection (cloud backup service for Office 365 data). Additionally, our experienced Office 365 specialists offer the highest level of support.
Learn more about Office 365
Click here for details on Tsukaeru Office 365 Protection
Tsukaeru remote work introduction consultation fee is now waived! (limited time offer)
As described above, Tsukaeru cloud service provides a convenient, integrated solution for easy remote work implementation. In addition, until the end of May, Tsukaeru is waiving the 100,000 yen remote work consultation services fee! We pledge to do our best to support your remote work introduction. Please contact us to learn more.
Click here to contact us.
Toll-free number:0120-961-166
Office number:03-4590-8198
Did you know that solutions for backing up Office 365, Microsoft’s classic cloud service, are gaining popularity recently?
Office 365 is a well-known subscription-type service that allows Word, Excel, Exchange, etc.to be used anytime and anywhere via the cloud. It also works with online storage, such as OneDrive, for greater flexibility and productivity. For more and more businesses, it is the preferred solution as part of work style reforms. However, why is backup needed when Office 365 data is in the cloud in the first place? In this article, we will discuss five reasons.
1. Office 365 does not provide support for user errors or problems in local environments.
As Microsoft only provides a platform, it does not take responsibility for data loss due to user errors or problems with customers’ computers or servers. For example, if a file is mistakenly deleted by an employee or a company computer error, the file will automatically be deleted from the Office 365 cloud. It is dangerous to rely solely on the trash function to recover a file as it will only be stored for 30 days in the cloud. After that time, it will be permanently erased and unrecoverable.
2. All Office 365 user data is lost if the account is deleted.
If employees leave a company and delete their Office 365 accounts, all user emails, etc. will be completely lost. In many cases, the email data of former employees can be valuable at a later date. It is possible to keep the account of former employees but that will increase license fees indefinitely, creating an unnecessary cost.
3. Backup is indispensable to protect against cyber attacks, such as ransomware.
If a PC is infected with ransomware and files are maliciously encrypted, those files will be uploaded to the Office 365 cloud. It is possible to restore files up to several previous generations, but there is a limit to the time period and generation that can be restored. It is impossible to restore files to their most current state before infection unless it is noticed immediately.
4. As service failures are surprisingly common, overconfidence is a risk.
Microsoft’s cloud is certainly stable, and there are almost no serious problems on the service side. However, minor service failures often occur, so it is important to not become too overconfident. In fact, a number of companies were affected, including several failures in a row in the fall of last year, creating email system instability. Regular backups are vital to prevent business interruptions even in the event of a service failure.
5. Countermeasures are required for internal threats.
Corporate security threats come from both internal and external sources. External backup of Office 365 data is the most effective way to protect against all threats, such as deliberate file deletion by disgruntled or vindictive employees.
For Office 365 backup, we recommend the low cost and popular Office 365 Protection from Tsukaeru, which can completely protect and backup Office 365 emails, files, and folders quickly and easily. For more information, please visit our Office 365 Protection service page.
For inquiries, please contact Tsukaeru here.
As more companies introduce Office365 into their central operations, more cyberattackers are coming up with means of accessing this new pool of data. For companies using Office365, long gone are the days where security measures can be brushed aside. They, too, are among the many who must take safety precautions surrounding data and sensitive information. Let’s take a look at the current situation and the countermeasures one can take.
Office365 is a Major Target for Cyberattacks
Usage of Office365 has risen considerably in both Japan and the world in general, and it is considered one of the most successful business services today. Currently, about 80% of companies on the ‘Fortune 500’ list and 70% of ‘Nikkei 225’ companies make use of Office365 products. Some Japanese companies who are avid users include Toyota, Japan Airlines, Yamaha, Softbank, Rakuten, and many others. Office365 sets a high standard for every business environment and to many, these services are absolutely essential.
Unfortunately, as it has risen in popularity, so has it become a bigger target for cyberattackers. Attacks on Office365 accounts have been increasing and diversifying over recent years. Most recently, attacks have started to target administrator accounts that perform software integration and mail system management. These accounts tend to be overlooked in terms of security and when accessed illegally, this violation is harder to notice. Once an administrator account has been hijacked, there is a risk of attackers gaining more advanced access over the entire Office365 system.
Phishing is More Sophisticated Today than Ever
Emails containing phishing ploys to steal Office365 login IDs and passwords are becoming far more sophisticated. For example, targets have been receiving emails that are responses to existing email threads. This means that when the dangerous email appears, it is from the real email addresses of a previous customer or client (these accounts were hacked as well), with the same email subject, and when the email is opened, it will have all prior exchanges quoted at the bottom. In other words, it looks no different from an ordinary email. Unless you pay a lot of attention to the content of the email, it can be difficult to recognize it as a phishing scam.
If you suspect you’ve been sent a phishing email and you try to send an automatic reply to the sender, it is likely you will have this email returned to you.
Taking Security Precautions
Right now, you’re probably wondering, “What measures can I take to prepare for these cyberattacks?” The first thing you need to do is back up all your Office365 data. If you back up all your data, including emails and files, on a daily basis, you will not lose any important data in the event of an emergency.
Office365 Protection is an effective new solution that completely backs up and protects all Office365 data including information on Exchange, OneDrive, and SharePoint. With Office365 Protection, you can finally get peace of mind for a low price of ¥ 580 a month.
Click here for details about Office 365 Protection
Microsoft’s Recommendation
Did you know that Microsoft recommends backing up Office365 data? According to their terms of service, they advise protecting all content and data using third-party applications and services. Follow their expert advice and protect your data with Office365 Protection, an official Microsoft reseller just for you. check whether you're facing 0x80070422 Error or not.
企業の間でOffice365の導入が広がるにつれ、それを狙ったサイバー攻撃も増加しています。今やOffice365を使用している企業にとっては、Office365専用のセキュリティ対策を取るべき時代に入ってきていると言えるでしょう。今回は、Office365をターゲットにしたサイバー攻撃の現状と対策についてご紹介します。
Office365がサイバー攻撃の主要なターゲットに
Office365は国内外ですでにかなりの普及度を見せており、現在もっとも勢いのあるビジネスサービスのひとつです。現在米国「フォーチュン500」企業の約8割が導入しており、「日経225銘柄」企業のうちでも約7割がOffice365を導入しています(※1)。国内のOffice365導入企業にはトヨタ自動車、日本航空、ヤマハ、ソフトバンク、楽天などの大企業が含まれ、Office365は業務環境のスタンダードとして定着しつつあると言えるかもしれません。
しかしこれだけ普及が進めば、サイバー攻撃の格好の標的になってしまうのも現実です。実際Office365のアカウントを狙った攻撃は増えており、しかも多様化しています。
最近ではOffice365内でのソフトウェア連携やメールシステム管理などを行う「管理者アカウント」を狙った攻撃も急増中。管理者アカウントはセキュリティがないがしろにされがちで、不正アクセスされても気付きづらいのが特徴です。また一度管理者アカウントを乗っ取られてしまうと、社内のOffice365システム全体の高度なアクセス権限が奪われる危険性もあり、注意喚起がなされています。
巧妙化するフィッシングメールの手口
Office365のログインID・パスワードを盗み出そうとするフィッシングメールの手口も巧妙化しています。たとえば近年は、「差出人は取引先の本物のアドレス(乗っ取られたもの)、件名は以前の実際のメール件名にRe: をつけたもの、本文下には以前の実際のメール本文の引用を記載」といったフィッシングメールが登場。これではよほど注意しないと、フィッシングメールだと見抜くのは難しそうですよね。
また、フィッシングメールである可能性を怪しんで、本当かどうか確認のメールを送った人宛てに、自動返信システムを利用して「本当に自分が送ったメールだからリンク先のページでログインしてほしい」という旨のメールを返す手口も確認されています。
バックアップでセキュリティ対策の第一歩を
それでは、こうしたOffice365を狙ったサイバー攻撃に備えるためには、どういった対策を取ればいいのでしょうか。まず何よりもおすすめしたいのが、Office365のデータをバックアップすることです。Office365のメールやファイルなどすべてのデータを日頃から完全にバックアップしていれば、万が一のことがあってもデータロスの事態に陥らずに済みます。
使えるねっとの「Office365プロテクション」は、Exchange、OneDrive、SharePointなどOffice365のすべてのデータを、完全にバックアップして保護する新ソリューションです。Office365プロテクションなら、¥580/月~の低価格で、手軽に安心を手に入れることができます。
Office365プロテクションの詳細や価格表はこちら
お問い合わせ
実はMicrosoftもOffice365のバックアップを推奨
ちなみに、Microsoft自身もOffice365の定期的なバックアップを推奨しているってご存知でしたか? Microsoftはそのサービス規約で、「本サービスに保存しているお客様のコンテンツおよび本データは、定期的にバックアップするか、第三者のアプリおよびサービスを使用して保存することをお勧めします」と表明しています(※2)。
Microsoft認定の公式リセラーである使えるねっとのOffice365プロテクションで、ぜひOffice365の安全・安心を確かなものにしてくださいね。
※1:Microsoft説明資料「Office 365のご紹介」よりデータ引用
※2:Microsoftサービス規約より引用